مطمئناً همه ما با جاروبرقی و کاربرد این دستگاه آشنا هستیم. جدای از این مشکل، افراد کمی با ویژگی های یک جاروبرقی خوب آشنا هستند و باید در این زمینه تحقیقات لازم صورت گیرد. برندهای مختلف خارجی و داخلی در بازار موجود است و انتخاب برند کار بسیار دشواری است. به نظر شما یک جاروبرقی خوب چه چیزی باید داشته باشد؟ قدرت مکش، توان مصرفی، نوع فیلتر و ... از ویژگی های جاروبرقی است که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد. در این مقاله نمایندگی بوش سعی می کنیم شما را با ویژگی های یک جاروبرقی خوب آشنا کنیم.


ویژگی های یک جاروبرقی خوب

هر دستگاهی باید دارای ویژگی ها و قابلیت هایی باشد که رضایت کاربران را به خوبی جلب کند. جاروبرقی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با امکاناتی که دارند می توانند نیازهای اپلیکاتور را کاملا برطرف کنند. مشخصات یک جاروبرقی خوب در زیر ذکر شده است که در آن نگاه دقیق تری به هر یک می اندازیم و راهنمای خرید جاروبرقی را ارائه می دهیم.

قدرت مکش

استفاده از برق

صدای دستگاه

و

حجم کیسه یا مخزن

لوله پاک کن برای تمیز کردن

قطعات تعویضی

قیمت

مواد اولیه بدن

وزن دستگاه

مجهز به سری های مختلف

قدرت مکش

از ویژگی های یک جاروبرقی خوب می توان به قدرت مکش اشاره کرد. قدرت مکش جاروبرقی یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می شود. هر چه قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد راندمان بیشتری از آن دیده می شود و نظافت و نظافت در نقاط مختلف با راندمان و کارایی بالایی انجام خواهد شد. به طور معمول، قدرت مکش جاروبرقی بین 280 تا 500 وات است. تطبیق پذیری این دستگاه به شما کمک می کند تا انواع سطوح را تمیز کنید. برای تعمیرات جاروبرقی بوش با ما تماس بگیرید.


اگر خانه شما بزرگ است و فرش های زیادی پهن شده است، خرید دستگاه هایی با مکش بالا توصیه می شود. در خانه‌های کوچک که معمولاً کف آن کاشی‌کاری شده و در برخی مناطق فرش پهن است، جاروبرقی‌هایی که قدرت مکش بالایی ندارند نیز ممکن است مفید به نظر برسد.

مصرف برق

مصرف انرژی لوازم خانگی نیز از دیگر نکات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. میزان مصرف برق روی بدنه دستگاه درج شده است. اگر می خواهید بدانید این دستگاه چقدر انرژی مصرف می کند، می توانید میزان برق مصرفی دستگاه را در تعرفه برق ضرب کنید و متوجه شوید که هزینه خرید و استفاده از دستگاه چقدر است و در نتیجه هزینه های ثابت خانواده خود را کاهش دهید.

تجهیزات صدا

عنصر مهمی که یک جاروبرقی خوب باید داشته باشد آلودگی صوتی کم است. مشکل برخی جاروبرقی های قدیمی این بود که نویز داشتند. در برخی موارد، وقتی این دستگاه را روشن می کنید، صدایی خارج از آن نمی شنوید، اما نکته ای که باید بدانید این است که هر چه جاروبرقی شما قوی تر باشد، صدای آن بلندتر می شود. یعنی جنسیت وجود دارد.

البته برخی برندها مدل هایی را معرفی کرده اند که صدای زیادی تولید نمی کنند و به نوبه خود قدرت موتور را کاهش نمی دهند. دستگاه هایی که محدوده صدایی بین 71 تا 92 دسی بل دارند از جمله دستگاه هایی هستند که صدای کمتری تولید می کنند. اگر هیچ اطلاعاتی در مورد این ویژگی در دستگاه ثبت نشده است، می توانید از فروشنده بخواهید آن را در حضور شما روشن کند. این حرکت به شما کمک می کند بفهمید صدای جاروبرقی برای فردی که با آن کار می کند آزاردهنده است یا خیر.

فیلتر کنید

فیلتر یکی از قطعاتی است که در زمینه تصفیه هوا در جاروبرقی کار می کند. هر جاروبرقی دارای یک سیستم تصفیه هوا است که مجهز به فیلتری است تا اطمینان حاصل شود که هوای خروجی از دستگاه تا حد امکان عاری از گرد و غبار است. از ویژگی های یک جاروبرقی خوب این است که فیلتر مناسبی دارد. یکی از مدرن ترین فیلترها، فیلتر هپا است. پیش از این، این فیلتر در جاروبرقی های مورد استفاده در صنعت هسته ای یافت می شد، اما از آن زمان به انتخابی موثر برای جاروبرقی های خانگی تبدیل شده است.

فیلترهای هپا از صفحات الیاف شیشه ای نازک و آکاردئون تشکیل شده است. این نوع فیلتر می تواند کوچکترین ذرات گرد و غبار موجود در هوا را جذب کند. این می تواند برای کسانی که آلرژی دارند بسیار مفید باشد. فیلترها با طول عمر متفاوت وارد بازار می شوند. برخی از انواع فیلترها را می توان سالانه تعویض کرد، در حالی که برخی دیگر باید به طور منظم و چندین بار در سال تعویض شوند. یکی از اطلاعات درج شده بر روی بدنه دستگاه، مدل فیلتر است.

با استفاده از مدل، نوع تحلیل و زمان مفید و مفید بودن آن را خواهید دانست. اگر به دنبال راه هایی برای استفاده و نگهداری از جارو شارژی هستید، می توانید مقاله نحوه استفاده از جارو شارژی را دنبال کنید.

حجم کیسه یا مخزن

یکی دیگر از قسمت های مهم جاروبرقی کیسه یا مخزن آن است. خاک و زباله های جمع آوری شده توسط این دستگاه وارد این قسمت شده و در آنجا باقی می ماند. مخازن با ظرفیت ها و اندازه های مختلف ساخته شده و در داخل این دستگاه جای می گیرند. به طور معمول، هرچه ظرفیت این مخزن بیشتر باشد، تخلیه آن در طول یک ماه آسانتر خواهد بود.

اگر خانه ای که در آن زندگی می کنید بزرگ است یا مهمانان زیادی دارید که رفت و آمد می کنند، توصیه می کنیم وسیله ای بخرید که مخزن بزرگی دارد و به راحتی جابه جا می شود. جاروبرقی های خانگی معمولا بین 1.5 تا 5 لیتر ظرفیت دارند. اگر اطلاعات مخزن در دستگاه گنجانده نشده است، تخمین بصری حجم آن توصیه می شود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که در برخی جاروبرقی ها یافت می شود، قابلیت فشرده سازی زباله های جمع آوری شده توسط این دستگاه است. با این مزیت، نیازی به تخلیه مخزن دستگاه در فواصل زمانی کوتاه نیست.

به جاروبرقی پمپ می کند

برخی از لوله های جاروبرقی دو تکه هستند و برخی دیگر معمولاً تلسکوپی هستند. گزینه دوم معمولا کارایی بالاتری را نشان می دهد. بهتر است دستگاه های مجهز به لوله مکش فلزی آلومینیومی خریداری کنید تا این قسمت مهم و جدایی ناپذیر جاروبرقی به راحتی آسیب نبیند. دستگاه های مجهز به این ویژگی دارای بالاترین قدرت مکش هستند و خلاء با بالاترین راندمان عمل می کند.

قطعات یدکی

جاروبرقی یکی از پرمصرف ترین وسایل برقی است که گاهی ممکن است به دلیل استفاده نادرست قسمتی از آن خراب شود. در صورت تعویض قطعات دستگاه خریداری شده به راحتی می توانید قطعه نو خریداری کنید و در صورت خرابی به راحتی آن را تعویض کنید. راندمان جاروبرقی کاهش نمی یابد و مجبور به خرید دستگاه جدید نخواهید بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که برخی از قطعات قابل تعویض نیستند و این یکی از مشکلات این دستگاه برقی است. به همین دلیل، انتخاب یک جاروبرقی خانگی که قطعات آن به راحتی در بازار داخلی موجود است، مفید است. پیدا کردن قطعات یدکی برندهای داخلی بسیار راحت تر از قطعات یدکی برندهای خارجی است و این یک مزیت است.

قیمت

قیمت مناسب این دستگاه را می توان یک پاک کننده باکیفیت دانست. هزینه وسایل الکترونیکی برای همه ما اولویت است. اکثر افراد وقتی قصد خرید وسیله ای مانند ماشین لباسشویی را دارند، ابتدا روی قیمت آن تمرکز می کنند و سپس به سراغ گزینه ها و ویژگی های دیگر می روند. البته ممکن است این ایده درستی نباشد، اما به دلیل فشارهای مالی که بسیاری از مردم دارند، علاقه طبیعی است.

عوامل مختلفی بر قیمت این دستگاه تاثیر می گذارد. مثلاً اگر بدن نیرو یا قدرت بیشتری داشته باشد و شیردهی داشته باشد، قیمتی که به آن فکر می کنند افزایش می یابد. گزینه ها و مزایای موجود نیز عوامل دیگری هستند که بر قیمت تأثیر می گذارند. جاروبرقی هایی که ویژگی ها و خدمات اضافی را ارائه می دهند با قیمت بالاتری فروخته می شوند. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که همیشه گران ترین، بهترین کیفیت نیست.

برای خرید بهترین تجهیزات، بودجه خود و انتظارات خود از تجهیزات را بدانید تا بتوانید تجهیزات مناسب و موثری را خریداری کنید.

مواد اصلی بدنه

این ساز معمولاً روی زمین کشیده می شود و به همین دلیل معمولاً بدنه آن آسیب دیده یا خراشیده می شود. اگرچه طراحی این دستگاه تاثیری در عملکرد آن ندارد، اما برای برخی از خانم ها زیبایی و مرتب بودن وسیله ای که استفاده می کنند بسیار مهم است. اگر بدنه جاروبرقی از فلز مقاوم ساخته شده باشد، این احتمال وجود دارد که در اثر برخورد با موانعی مانند پایه مبل یا دیوار، آسیبی به آن وارد نشود.